Co byste se v posilovně měli odnaučit

Co byste se v posilovně měli odnaučit

Nebudeme se tu bavit o základní etiketě. Pravidla slušného chování v posilovně si přečtěte v samostatném článku. V tomto textu se dozvíte o věcech, jimiž nikoho nerušíte a nepohoršujete. Zhoršujete si nicméně vlastní výsledky a vytváříte si špatné návyky. Ty vás v důsledku mohou stát i zranění.

Nepříjemné je, že tyto špatné návyky má i většina profíků (respektive lidí, kteří cvičí již delší dobu), které pak ostatní (méně zkušení) lidé napodobují. Profíkům, kteří jíž dosáhli jistých úspěchů, nemá sice smysl radit, jak být lepší, ale minimálně by mohli mít méně zdravotních problémů a prožívat méně stresu.

Je jisté, že následující body budou vyvolávat nesouhlasné reakce. Jdou totiž proti mnoha neuvědomělým dogmatům, které má spousta lidí natolik zažité, že ani neuvažují, že by na nich mohlo být něco špatně. Ve chvíli, kdy jim někdo naznačí, že dělají svým způsobem chybu, mohou se cítit dotčení a odvolávat se na to, že „takhle to přece dělají všichni“. Zkuste ale odhodit předsudky a podívat se na některé své zvyky spíše jako na zlozvyky, které vám brání v rozvoji.


Co byste se tedy v posilovně měli odnaučit?

  1. Používat zrcadlo ke kontrole techniky
  2. Počítat opakování
  3. Dodržovat předem stanovené váhy
  4. Využívat dopomoc od sparingpartnera
  5. Nosit stále opasek, rukavice a trhačky

(Kliknutím na jednotlivé body otevřete podrobnější články)

Je rovněž možné, že vám některé body a jejich vysvětlování budou připadat příliš samozřejmé a banální. Když se ale nad nimi zamyslíte pořádně a opravdu upřímně se zeptáte, jestli se tím vším uvědoměle řídíte, zjistíte, že tomu tak většinou není. A že trocha uvědomělosti navíc vám jenom prospěje. Ano, jde o zdánlivé drobnosti. Fakticky se ale můžou na kvalitě vašeho tréninku dalekosáhle podepsat.


Článek má pouze informativní charakter pro lepší porozumění dané problematice, nelze jej vykládat jako poradenství pro konkrétní situaci nebo osobu. Pro individuální využití je problematiku nutno konzultovat s odborníkem v dané oblasti (např. Vaším lékařem nebo trenérem).

Přidáno: 09.01.2014 | Upraveno: 07.02.2014

Zobrazení: 6 339x

Zobrazit diskusi k článku (1)

Vytisknout