Varianty mrtvých tahů

Varianty mrtvých tahů

Různí lidé mají různé pákové poměry těla a nemusí jim vyhovovat jen konvenční styl mrtvého tahu. Jinak (sumo stylem) tahají těžké váhy lifteři s kratšíma rukama, jinak vzpěrači. Účel mají i tahy v různě zkrácené nebo prodloužené délce pohybu, případně s různě širokými úchopy a modifikovanými pozicemi těla.

Videa by měla být výmluvná obrazově sama o sobě, nepotřebujete tedy nutně umět anglicky. Z mluvených komentářů by ale mělo být jasně poznat, kdy se prezentuje technicky správný způsob provedení a kdy nesprávný. Pokud se vám tato stránka/článek zobrazuje pomalu, zkuste si jednotlivá videa spouštět kliknutím „přehrát na YouTube“ v dolní pravé části jednotlivých videí.

Sumo mrtvý tah (Sumo Deadlift)

Mrtvý tah v polovičním sumo postoji (Half Sumo Deadlift)

Mrtvý tah širokým trhovým úchopem (Snatch Grip Deadlift)

Dotahy ze stojanu (Rack Pulls)

Mrtvých tah z deficitu (Deficit Deadlift)

Mrtvý tah s podržením v první půli pohybu bez dotahu (Halting Deadlift)

Zercher mrtvý tah (Zercher Deadlift)


Článek má pouze informativní charakter pro lepší porozumění dané problematice, nelze jej vykládat jako poradenství pro konkrétní situaci nebo osobu. Pro individuální využití je problematiku nutno konzultovat s odborníkem v dané oblasti (např. Vaším lékařem nebo trenérem).

Pokud některé z uvedených videí nefunguje, prosím upozorněte některého ze správců tohoto webu přes soukromou poštu ve fóru nebo přes bug report.

Přidáno: 03.03.2014 | Upraveno: 12.03.2014

Zobrazení: 6 511x

Zobrazit diskusi k článku (9)

Vytisknout