Unilaterální cviky zaměřené na kvadricepsy

Unilaterální cviky zaměřené na kvadricepsy

Varianty dřepů jsou různě náročné na spodek zad, kyčle a kolena, občas jsou velkou zátěží i pro ramena a páteř obecně. Zdvihy na jedné noze dovedou odlehčit ve všech směrech a navíc dovedou vyrovnávat svalové dysbalance. Dají se zároveň cvičit natolik tvrdě, že nejde o žádné lehké fitness.

Obvykle se soudí, že cviky prováděné jednou nohou jsou „slabší“ a určeny hlavně pro ženy nebo pouze na rozcvičení či rehabilitaci. Je pravda, že pomocí unilaterálních cviků se dají hlavně vyvažovat nerovnováhy v rozvinutí jednotlivých končetin. Ale i zdánlivě lehké cviky mohou být pořádně tvrdé a lze u nich nakonec používat těžké váhy. Přitom jsou šetrnější pro páteř i kolena.

Videa by měla být výmluvná obrazově sama o sobě, nepotřebujete tedy nutně umět anglicky. Z mluvených komentářů by ale mělo být jasně poznat, kdy se prezentuje technicky správný způsob provedení a kdy nesprávný. Pokud se vám tato stránka/článek zobrazuje pomalu, zkuste si jednotlivá videa spouštět kliknutím „přehrát na YouTube“ v dolní pravé části jednotlivých videí.

Statické výpady neboli split dřep (Static lunges, split squat)

Výpady dopředu (Forward lunges)

Výpady v chůzi (Walking lunges)

Výpady dozadu (Reverse Lunges)

Výpady do boku (Side lunges)

Bulharské dřepy (Bulgarian split squat)

Výstupy na lavičku (Step-ups)

Dřep na jedné noze (verze šetrná ke kolenům)

Leg Press jednou nohou


Článek má pouze informativní charakter pro lepší porozumění dané problematice, nelze jej vykládat jako poradenství pro konkrétní situaci nebo osobu. Pro individuální využití je problematiku nutno konzultovat s odborníkem v dané oblasti (např. Vaším lékařem nebo trenérem).

Pokud některé z uvedených videí nefunguje, prosím upozorněte některého ze správců tohoto webu přes soukromou poštu ve fóru nebo přes bug report.

Přidáno: 20.02.2014 | Upraveno: 24.02.2014

Zobrazení: 4 953x

Zobrazit diskusi k článku (1)

Vytisknout